9月 11, 2009

我明白

不愛白不愛.
我明白.
這是一個很現實的世界.
不是你付出的就要得收穫.
不要信偶像劇,
一直在對方身邊守候,
默默地等,
到了某一天對方會突然發現你的存在.
然後撥開雲霧見青天,
跟你開開心心地過日子,
不會啦.
別人會喜歡你一早就會跟你說.
如果沉默能代表一個人的心意,
我會開始去學懂.
我知道要拒絕一個不喜歡的人也是很辛苦的.
我明白.
對不起.

3 則留言:

wai 說...

唔係"不要信偶像劇",係"不要看偶像劇"!
劇情過份童話嘅偶像劇,係俾情竇初開嘅o靚仔o靚妹睇!佢地青春大無畏,花d時間幻想吓自己係劇中人物,憧憬吓劇中偶像遭遇又何妨?因為佢地有的是青春同時間,花得起,吹咩!
步入中年嘅我地,雖然好似思想好成熟,明白偶像劇一切都過於童話,但係劇情一樣會潛移默化喺我地腦入面,會導致時刻不自覺幻想其中,到霎時被現實狠狠摑醒,又令自己陷於無形失落中...
所以,我認為我地咁嘅年紀,都係唔好睇偶像劇為上策!

匿名 說...

when having a strong feeling on someone, it is out of my own control to think of him. i believe it is out of my control as well, to believe that he might love me.....to believe part of me is attracted to him....

even through by days and days, he never walk closer, never ask you out or a movie or a concert.

because eventually, it is even harder to say no to myself before he said no to me.

F4 說...

多謝大家的留言,
不懂回答.
不如我開一個"肥四感情信箱"再回應大家的問題?
一定好好玩...