4月 02, 2009

Way back into love

因為V媽及嘉嘉的婚禮,
我要為他們張羅一些溫馨情歌,
好使當日可以播放.
翻箱倒篋都好像不夠多及貼題,
原來唱片雖多, 但溫馨的歌都總是不夠.
所以說一個人的時間用在那裡是看得見的.

好友威見狀,
為我送來這首歌曲 - Way back into love.
是電影 Music & Lyrics 裡的一首歌曲.
戲沒有看過,
但歌曲我一聽便喜歡.


03 Way Back Into Love - Hugh Grant & Haley Bennett

I've been living with a shadow overhead,
I've been sleeping with a cloud above my bed,
I've been lonely for so long,
Trapped in the past,
I just can't seem to move on!

I've been hiding all my hopes and dreams away,
Just in case I ever need 'em again someday,
I've been setting aside time,
To clear a little space in the corners of my mind!

[Chorus]
All I wanna do is find a way back into love.
I can't make it through without a way back into love.
Ooo hooow

I've been watching but the stars refuse to shine,
I've been searching but I just don't see the signs,
I know that it's out there,
There's gotta be something for my soul somewhere!

I've been looking for someone to she'd some light,
Not somebody just to get me through the night,
I could use some direction,
And I'm open to your suggestions.

[Chorus]
All I wanna do is find a way back into love.
I can't make it through without a way back into love.
And if I open my heart again,
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end!

There are moments when I don't know if it's real
Or if anybody feels the way I feel
I need inspiration
Not just another negotiation

[Chorus]
All I wanna do is find a way back into love,
I can't make it through without a way back into love,
And if I open my heart to you,
I'm hoping you'll show me what to do,
And if you help me to start again,
You know that I'll be there for you in the end!

於是我找回電影看一遍,
戲沒怎麼樣,
都是一些吹波糖大團圓愛情電影.
都不知邊Q個話我不喜歡看大團圓結局,
只愛看悲劇收場的電影.
CHINA SIN,
我都不知幾思想簡單,
最喜歡講兩句就上床,
一論誤會後又團圓的電影.
夠簡單嘛.

OK, 我又說多了.
其實我只是想推介這首歌而已.
哈哈.

5 則留言:

匿名 說...

我有keep 住看你的blog,但係次次想留comment都不成功!最後放棄!
但這篇你提到這首歌,也是我的favour!這是我少數看完套戲後會去買sound track 的一隻,因太鍾意首歌! Haha! 因sound track 無印歌詞,我仲去search埋歌詞,發覺歌詞幾有意思!

:)
Chan Yuen

Sun Sun 說...

F4: 我估你blogspot setting limit 咗其他人留言, 所以Chan Yuen留唔到言俾你, 你試下嘅"意見"欄"誰能發表意見?"中選"任何人 - 包括匿名的使用者", 睇下有無改善.

Chan Yuen: 用gmail account應該可以留到言, 你不妨試下. : )

F4 說...

Chan Yuen: 多謝你的支持. 好開心知道你們這些好友都會來看我發up風. 我會改善一下我個set up讓你們可以容易地留言.

匿名 說...

我都想講兩句就上床,然後大團圓呀! 唔大團圓都有片刻的溫罄呀嗎,係咪先? 愛,可能真係要'做'出來的.
獨守空為幃的妹.

F4 說...

妹,
你的豁達真是可愛.
我可是一直替你找一個這樣想法和做法的一個人.
但你知啦,
草木皆基,
要找也不是容易的.
我遲些替你辦一個比武招親吧.